ЯКЩО ВИ БАЧИТЕ, ЩО НА ВУЛИЦЯХ РОЗТІКАЄТЬСЯ ВОДА, А ВОДОКАНАЛ НЕ РЕАГУЄ
Прикро, коли виникає аварійна ситуація, по вулиці розтікається вода, а водоканал не реагує. Якщо Ви за телефоном звертаєтеся до працівників водоканалу, а працівники відмовляють з різних причин, або ситуація продовжує бути невирішеною, розкажемо, як діяти далі.
1. Безпосередньо написати письмове звернення на керівника водоканалу і не лише щодо ситуації, а акцентувати також увагу на тому, що Вам було відмовлено у вирішенні проблеми. Це компетенція підприємства водопостачання відповідно до статті 23 Закону України «Про питну воду та питне водопостачання», де зазначено, що підприємства питного водопостачання зобов’язані забезпечити:
- відшкодування збитків, завданих юридичним і фізичним особам внаслідок порушення вимог законодавства у сфері питної води, питного водопостачання, що сталося з їх вини;
- вжиття заходів щодо забезпечення населення питною водою у випадках порушень функціонування систем централізованого водопостачання (аварійні ситуації);
- вирішення ситуаційних питань, пов’язаних з порушенням функціонування систем централізованого водопостачання (аварійні ситуації) відповідно до плану оперативних дій із забезпечення споживачів питною водою у відповідному населеному пункті (районі).
Якщо Вам відомі прізвища осіб, з ким Ви спілкувалися, скажімо, за телефоном, це важливо вказати, і також підстави, за якими не було усунено вчасно аварійну ситуацію.
2. Звертатися до органів місцевого самоврядування. Як правило, підприємства, що обслуговують водопостачання, комунальні. Відповідно до ч.1 та ч.2 статті 78 Господарського кодексу України, комунальне унітарне підприємство утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління. Орган, до сфери управління якого входить комунальне унітарне підприємство, є представником власника - відповідної територіальної громади і виконує його функції у межах, визначених цим Кодексом та іншими законодавчими актами.
Статтею 17 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», передбачено, що відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.
Органи місцевого самоврядування при здійсненні повноважень у сфері контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення можуть проводити перевірки, які не належать до заходів державного нагляду (контролю), на підприємствах, в установах та організаціях, що перебувають у комунальній власності відповідної територіальної громади.
Таким чином, звернення до органів місцевого самоврядування щодо аварійної ситуації, яка не була вирішена комунальним підприємством, в межах їх компетенції.
Додатково Ви можете звернутися на урядову телефонну гарячу лінію та закцентувати на проблемах у сфери житлово-комунального господарства.
Також, якщо Ви або Ваше господарство зазнало збитків внаслідок нераціонального використання води, підтоплення, Ви маєте право вимагати відшкодування у підприємства, яке безпосередньо відповідальне за дану проблему. Якщо це підприємство не відшкодовує добровільно, Ви маєте право позиватися до суду.
Вікторія Гусакова, юрист