Що потрібно знати, користуючись послугами хімчистки
У Вас можуть бути в користуванні постіль, дорогі сукні чи пальто, замшеве взуття і догляд за ними лише можуть бути за допомогою хімчистки. Що потрібно знати, до того, як ви звернетесь до неї?
Перед тим, як ви визначитесь, де будете чистити річ, запитайте у різних хімчисток, які саме вироби вони приймають. Скажімо, одні служби можуть приймати делікатні речі з фатину чи дорого мережива, а не приймати на чистку пальто чи вироби з пуху . До того, як визначитися, зателефонуйте в різні місця, щоб була можливість порівняти ціни, запитайте у кожного, якими засобами буде проходити хімчистка, як швидко виконується замовлення.
Але вам знадобиться знати загальні правила, які діють в будь-якій хімчистці, вони були затверджені наказом Українського союзу об’єднань, - підприємств і організацій побутового обслуговування населення № 20 від 27.08.2000, Про затвердження інструкцій щодо надання окремих видів побутових послуг, де передбачено:
П. 1.2. Приймання, оформлення та виконання замовлень проводиться як у приміщенні (салоні) підприємства, що надає побутові послуги, так і в помешканні замовника.
Це означає, що не лише ви можете принести річ до хімчистки, а можуть приїхати і дому, щоб оформити ваше замовлення.
2.3 Інструкції, під час приймання замовлення приймальник повинен:
- оглянути кожний виріб у присутності замовника з метою визначення можливості його обробки в умовах підприємства, встановлення ступеня зносу, виявлення дефектів (плям), які неможливо усунути, тощо;
- попередити замовника про можливу усадку виробу і проявлення
після обробки прихованих дефектів;
- запропонувати замовнику відпороти фурнітуру та матеріали
оздоблення, якщо виникають сумніви щодо збереження їх якості після
обробки.
Тож, будьте уважні до того, в якому ви стані здаєте річ на хімчистку. Добре, якщо ви зможете зробити фотографію під час здачі свого замовлення.
Під час прийняття речі працівник хімчистки повинен її детально оглянути та попередити про можливі наслідки після обробки (усадку, проявлення прихованих дефектів, втрату якості матеріалів оздоблення, фурнітури тощо).
Як рахується кількість речей?
Відповідно до 2.6 Інструкції, до хімічного чищення та перефарбування приймаються:
- пір'яно-пухові вироби - за вагою; гардинно-тюлеві вироби та відрізи тканин з обметаними краями, а також килимові вироби - за кількістю та площею в кв.м; мотки пряжі - за кількістю та вагою; спорки одягу, що здаються на перефарбування (зшиті в одне полотнище); пухові хустки - за кількістю та розміром (ширина та довжина).
Заміри проводяться через середину хустки; - хутряні і шкіряні вироби за кількістю і площею в кв. дм;
-головні убори - за кількістю та розміром; усі інші вироби - за кількістю.
Дуже уважно поставтеся до заповнення квитанції (договору) про надання послуг. Ви повинні детально його прочитати, бо підписуючи договір ви згодні з тим, що там описано, а саме: вартість виробу, їх кількість ступінь зносу, дефекти виробу, загальне забруднення. Обов’язково дивіться, щоб була зазначена дата і підпис того, хто приймає річ. Прочитайте в договорі, можливо там будуть пункти щодо невчасного повернення речі та пені споживачу. Якщо буде порушено строку виконання зобов'язання за вказаним договором, хімчистка повинна вам сплатити пеню.
Якщо є бирка на річ краще її взяти до хімчистки, оскільки вона містить відомості, з якого матеріалу виготовлено вироб та символи, які позначають умови оброблення матеріалу.
Після оформлення замовлення разом з касовим чеком замовнику видається і квитанція.
Коли забираєте речі з хімчистки, огляньте їх одразу у присутності працівника хімчистки.
Якщо вам повернули неякісно очищені або зіпсовані речі, зверніться письмово до адміністрації хімчистки. До скарги додайте копію квитанції з хімчистки та копії інших документів, що можуть бути доказами (копія документу, що засвідчує вартість речі, копія довідки щодо оціночної вартості речі, фото речі до хімчистки).
Відповідно до ч. 1ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів»
1. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:
1) пропорційного зменшення ціни;
2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
Таким чином, ви можете вимагати у хімчистки на свій розсуд компенсацію за зіпсовану або неякісну очищену річ.
Якщо Ваші вимоги не будуть задоволеними, ви можете звернутися до міської ради відділ захисту прав споживачів, до суду. Позовна заява від вас, як від споживача щодо захисту прав подається без оплати судового збору.
Вікторія ГУСАКОВА, юрист
13.11.2024